tisdag 28 april 2009

Rätt ska vara rätt

Mobergskan är först ut med sin anmälan till tävlingen, det tackar vi för! Det har dock redan uppkommit funderingar kring poängsättningen. Så här är det tänkt att gå till:

Man får ett poäng för varje fråga (alltså maximalt fyra poäng). För att få ett poäng gäller det att på fråga om datum, längd och vikt ligga närmast och vad gäller frågan om kön så måste man gissa rätt. Eftersom risken för att det kan finnas tävlingsdeltagare som hamnar på samma poäng redigeras nu frågorna med ett tillägg i form av utslagsfrågor som då endast poängsätts vid eventuell deuce.

2 kommentarer:

Neni sa...

Hmm, fast det är ju mycket lättare att gissa kön än datum, om man ser ur ett sannolikhetsperspektiv.. (rent språkligt är det ju såklart lika lätt att gissa på båda, haha..) Fast jag kan utveckla det resonemanget när jag har förlorat och skriver ett överklagande mitt i all bitterhet över att inte ha fått någon choklad :) Eller så går jag helt enkelt och köper en egen choklad... Nåväl, med detta sagt har jag i alla fall lämnat utlovade, om än något mer virriga än väntat, kommentar...
kolla in www.nenispyssel.blogspot.com

Linda sa...

jag, som tävlande, undrar såklart hur du kommer att definiera stor eller liten kalufs? och vad händer om den är mittemellan?
mankan väl få gissa på antal tår eller eventuell gulsot eller hur många timmar förlossningen kommer att ta eller hur många STYGN du kommer få...? :P