fredag 6 november 2009

Lill-Korven the tävling är avgjord

Fröken Swahn (former Hedlund) var den som -efter tävlingsledningens 4 månader långa överläggning- tillslut kammade hem priset i "Lill-Korven the tävling".

Hanna och Annie (som i sista stund kl 23.00 den 23 juni en timme innan värkarna satte igång skickade in sin anmälan) gissade på rätt datum den 24 juni och får en stjärna i kanten för det men Fröken Swahn lyckades med bedriften att befinna sig i toppen i fyra av fem möjliga kategorier vilket gjorde att hon bedömdes sopa banan med övriga deltagare.

Masse får påbackning med en viss besvikelse från tävlingsledningens håll då han var helt ute och cyklade i alla kategorier.

Tävlingsledningen tackar för ert engagemang och hoppas att ni får en Alladin-ask i julklapp som plåster på såren.

2 kommentarer:

Neni sa...

Jag är galet nöjd av att ha sopat banan med konkurrensen, men nu när halva fredagskvällen och nästan hela kartongen är slut känner jag mig lite smått illamående... ;P Till råga på allt slängde jag ut herr Swahn - han var ju inte med och gissade - så jag kan inte skylla högen av silverpapper på honom heller.... kram kram

pappan, mamman och lill-korven sa...

Neni: Med tanke på vår relativt korta tid av bekantskap så SKA du vara sjukt nöjd över vinsten. Herr Swahn (förresten benämningen frk Swahn var ett medvetet val för att ge en illusion av att jag och min bekantskapskrets inte har kommit till giftas-ålder än. Men barnen? tänker du. Kan vara en tonårsgraviditet säger jag)ja, herr Swahn har ingen rätt till chokladen. Ät tills du spyr Helena! Det är du värd!